Logo
تاریخ : شنبه 21 دي 1398
کد 700

ادغام فناوری و کلاس درس با پتانسیل بالا مبتنی بر مدل نظریه دانش فناوری آموزشی و محتوایی (TRACK)

مترجمین: دکتر فاطمه پورابراهیم؛ دکتر زهرا فاخر عجب‌شیر
 
مقدمه مترجمان
تکنولوژی یا فناوری به شگردها و به کاربردن ابزارها، دستگاه ‌ها، ماده ها و فرآیندهای گره­گشای دشواری‌ های انسان اطلاق میشود. بنابراین، فناوری  فعالیتی انسانی است که نقشی تسهیل کننده در انجام فرایندها دارد. فناوری آموزشی در اصل به معنای کاربرد دانش برای مقاصد علمی و عملی می‌ باشد که از مزایای روشهای نوین ارتباط جمعی و شیوه‌های جدید تدریس، ابزارها و سازمان‌ بندی کلاس درسی بهره‌ می برد تا بر اساس یک روش اصولی و منطقی در جهت حل مشکلات آموزشی و برنامه ریزی درسی  برآید.  با  به کارگیری گام  به گام ابزارهای جدید فناوری آموزشی می‌توان آموزش و یادگیری را مورد تامل و بازبینی قرار داد تا معایب و محاسن سیستم آموزشی مشخص شود و نقاط قوت آن توسعه یافته و نقاط ضعف آن از بین رود تا سیستم به صورت بهینه کار خود را تداوم  بخشد. در نتیجه،  نیاز روزافزون در بین معلمان واساتیدی که توانایی بکارگیری و مدیریت فناوری های مورد استفاده در آموزش را داشته باشند احساس می گردد.
توضیحات اضافی و کامل درباره کتاب به بخش مقدمه کتاب ارجاع داده می شود که  به  قلم خانم جین هانتر،  نویسنده کتاب نگاشته شده است. امید است که مطالب و پژوهش های تجربی گزارش شده در فصول مختلف کتاب،  در دوره های آموزشی مربیان ، معلمان و اساتید علاقمند به کار گرفته شود تا با بکارگیری فناوری به روز میزان بهره وری وخلاقیت در یادگیری دانش آموزان و دانشجویان افزایش یابد.

فاطمه پورابراهیم (استادیار دانشگاه مراغه)
زهرا فاخر عجبشیر (استادیار دانشگاه بناب)
زمستان ۱۳۹۷

 
دکتر زهرا فاخر
  • نوشته شده
  • در شنبه 21 دي 1398
  • ساعت 09
  • توسط A. Esmaeelzadeh
  • تعداد بازدید 437
نظرات شما
captcha refresh